26 Νοεμβρίου 2025
16 oC

Ενημέρωση πολιτών για τη διαδικασία αίτησης οικονομικής ενίσχυσης λόγω θεομηνίας

Ανακοινώσεις

Διαβάστε και ενημερωθείτε με τα πιο πρόσφατα νέα, αποφάσεις και δελτία τύπου του Δήμου Αρταίων.

Ενημέρωση πολιτών για τη διαδικασία αίτησης οικονομικής ενίσχυσης λόγω θεομηνίας

26 Νοεμβρίου 2025

Ο Δήμος Αρταίων ενημερώνει τους πολίτες που έχουν πληγεί από τα πρόσφατα έντονα καιρικά φαινόμενα ότι, σύμφωνα με τη διαδικασία που καθορίζεται από το Υπουργείο Κλιματικής Κρίσης & Πολιτικής Προστασίας και τη Γενική Γραμματεία Αποκατάστασης Φυσικών Καταστροφών και Κρατικής Αρωγής, μπορούν να υποβάλουν αίτηση οικονομικής ενίσχυσης για ζημιές που προκλήθηκαν από θεομηνία.

Δικαιούχοι Οικονομικής Ενίσχυσης
Η οικονομική ενίσχυση χορηγείται σε πολίτες που έχουν περιέλθει σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης λόγω φυσικών καταστροφών και αφορά:
1. Κάλυψη πρώτων βιοτικών αναγκών.
2. Απλές επισκευαστικές εργασίες και αντικατάσταση οικοσκευής.
3. Περίπτωση μόνιμης σωματικής βλάβης με ποσοστό αναπηρίας 67% και άνω.

Διαδικασία Υποβολής Αίτησης
Οι ενδιαφερόμενοι πολίτες μπορούν να προσέρχονται στον Δήμο Αρταίων, προκειμένου να υποβάλουν αίτημα καταγραφής ζημιών και ένταξης στη διαδικασία οικονομικής ενίσχυσης.
Μετά τη συλλογή των αιτήσεων:
• Ο Δήμος συγκροτεί επιτροπές καταγραφής.
• Καθορίζονται οι δικαιούχοι.
• Τα πρακτικά και οι σχετικές αποφάσεις αποστέλλονται στη Γενική Γραμματεία Αποκατάστασης Φυσικών Καταστροφών, σύμφωνα με την απόφαση του Υπουργείου.

Σημαντική Ενημέρωση
Με βάση τις πρόσφατες νομοθετικές ρυθμίσεις (Π.Δ. 77/2023 & Ν. 5094/2024):
• Η αρμοδιότητα χορήγησης των οικονομικών ενισχύσεων έχει μεταφερθεί στο Υπουργείο Κλιματικής Κρίσης & Πολιτικής Προστασίας.
• Ο Δήμος Αρταίων αναλαμβάνει την καταγραφή και την αποστολή των απαιτούμενων στοιχείων, ώστε να εγκριθούν και να αποδοθούν οι αποζημιώσεις από το Υπουργείο.
Οι πολίτες ενημερώνονται ότι ενδέχεται να ζητηθούν συμπληρωματικά δικαιολογητικά από τους αρμόδιους ελεγκτικούς φορείς.

Προθεσμία Υποβολής Αιτήσεων
Έως και την Παρασκευή 5 Δεκεμβρίου 2025, στην τριμελή επιτροπή του Δήμου Αρταίων.
Απαραίτητα Δικαιολογητικά
• Συμπληρωμένη αίτηση
• Φύλλο αυτοψίας από τη Γενική Γραμματεία Αποκατάστασης Φυσικών Καταστροφών
• Δήλωση Ε1
• Δήλωση Ε9
• Φωτοτυπία Αστυνομικής Ταυτότητας
• Φωτοτυπία Αριθ.Λογαριασμού Τραπέζης IBAN
• Απόφαση Επιτροπής ΚΕΠΑ σε περίπτωση που υπάρχει μέλος με ποσοστό αναπηρίας άνω 67%.

✅ Τα ποσά θα καταβάλλονται εντός μίας εβδομάδας από τον έλεγχο των δικαιολογητικών από το αρμόδιο Υπουργείο.
Επικοινωνία
Για πληροφορίες, ραντεβού ή υποβολή αιτήματος:
📞 Δήμος Αρταίων – Γραφείο Δημότη: 26813 62100 / 26813 62131
📍 Δημαρχείο Αρταίων (ώρες λειτουργίας: 08:00 – 15:00)
Ο Δήμος Αρταίων θα συνεχίσει να στηρίζει όλους τους συμπολίτες που επλήγησαν και παραμένει στη διάθεσή τους για κάθε βοήθεια και διευκρίνιση.